Mango Mobility introduceert elektrisch 2-persoons stadsvoertuig

Mango Mobility is een samenwerking gestart voor de verkoop van de MAX Mobiel. Dit 2-persoons voertuig is de beoogde 100 procent elektrisch opvolger van de vervuilende Canta. De Max Mobiel wordt binnen de regelgeving aangemerkt als gehandicaptenvoertuig. Dit maakt het voor ouderen met een mobiliteitsbeperking een geschikt voertuig. De Max beweegt stil en schoon in de stad, mag rijden waar een auto niet kan komen en mag buiten de parkeervakken gratis geparkeerd worden.

De MAX is in Nederland ontwikkeld en wordt gefabriceerd door Terberg Specials. Bij de ontwikkeling is een speciaal klantenpanel met een beperking betrokken geweest. Dit heeft ertoe geleid dat alle wensen van deze doelgroep in het ontwerp van de MAX zijn meegenomen. Sinds 2016 is het voertuig succesvol geïntroduceerd bij zorginstellingen, gemeenten en wijkverenigingen in Nederland.

De MAX is door de samenwerking met Mango Mobility nu per direct beschikbaar voor de particuliere markt. Het opladen van de MAX gaat aan een gewoon huis-tuin-en-keukenstopcontact, waarbij de kosten per laadbeurt lager dan 1 euro liggen. Terberg Leasing zal de MAX in private lease aan de doelgroep aanbieden onder de merknaam Justlease.

Mango Mobility en de beide Terberg-bedrijven verwachten dat de MAX ook bij particulieren zal aanslaan. Onder meer verwachten zij dat de MAX voertuigen zal vervangen, die ook zogenaamd ‘gesloten invalidenvervoer’ bieden maar op dit moment nog een verbrandingsmotor hebben.