Flexcharge betreedt laadinfrastructuurmarkt elektrische voertuigen

Het nieuwe bedrijf FlexCharge is van start gegaan. Het biedt naar eigen zeggen ‘een manier om transparantie, gemak en stabiliteit te introduceren in een vooralsnog ondoorzichtig aspect van de elektrischvervoermarkt’.

FlexCharge, dochter van energiemaatschappij EnergieFlex, biedt een nieuwe manier ook kosten van elektrisch rijden net zo beheersbaar te maken als iedere andere zakelijke kostenpost.

FlexChargebiedt de gebruiker een keuze uit 4 abonnementsvormen, elk voor een vast bedrag per maand en gekoppeld aan de 4 meest gangbare gebruikersprofielen. Iedere bundel is vrij van startkosten en geeft toegang tot 30.000 laadpunten in Europa.

FlexCharge zet in op bewustwording van de klant. Het bedrijf zorgt daarom ook dat de gebruiker voor aanvang van zijn abonnement weet hoe zijn laaduren worden berekend, hoe kosten tot stand komen en hoe hij die kan beperken. Slimme tips voorkomen bijvoorbeeld onnodige koppeling aan de laadpaal, die ook laaduren door blijft rekenen als de auto is opgeladen.