Duurzaamheid is standaardverwachting van consument

AMSTERDAM – Consumenten verwachten dat de producten die ze kopen duurzaam zijn geproduceerd. Toch zijn ze zelf nauwelijks bereid om hier moeite voor te doen, de verantwoordelijkheid ligt bij bedrijven.

Een koe in het weilandDit blijkt uit een onderzoek van GFL in opdracht van ontwikkelingsorganisatie Solidaridad.

“De eigen verantwoordelijkheid wordt door consumenten laag ingeschat. Zij leggen die verantwoordelijkheid primair bij het bedrijfsleven (boeren, telers, bedrijven) en bij de overheid”, legt onderzoeker Marcel Temminghoff uit.

Dit blijkt onder andere uit het feit dat duurzame merken zoals Max Havelaar en de EKO voor biologische producten nooit hun marktaandeel boven de 3 procent uit hebben zien komen. Bedrijven moeten er juist voor zorgen dat zij duurzamer worden, zo zouden consumenten denken.

“De consument wil er van uit kunnen gaan dat producten verantwoord en veilig worden geproduceerd door bedrijven zelf”, aldus Temminghoff.

Gerelateerde artikelen

Foto copyright: JelleS

4 gedachten over “Duurzaamheid is standaardverwachting van consument

  • 21 oktober 2018 om 03:14
    Permalink

    香港美容專欄作家Yoko Tsang: 日本選購母子裝攻略 必逛大阪Markey’s 香港美容專欄作家Yoko Tsang: 日本選購母子裝攻略 必逛大阪Markey’s

  • 8 november 2018 om 11:00
    Permalink

    Harry Redknapp has admitted that QPR have been more solid recently when Rio Ferdinand has been out of the team. The defender is available for selection after serving a three-match ban. We’ve been better without Rio Ferdinand admits QPR boss Harry Redknapp

  • 20 november 2018 om 17:07
    Permalink

    Aston Villa attacker Gabriel Agbonlahor shows he pulls no punches where fitness is concerned as he closes in on a return to first-team action. Agbonlahor took to Instagram to show off his fight for full fitness Aston Villa attacker Gabriel Agbonlahor looks fighting fit as he closes in on return to action following hamstring injury

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Ontvang de nieuwsbrief van Groene Courant!