Amerikaanse consumentenorganisatie: Ook Tesla Model S kent een aantal gebreken

AMSTERDAM – Hoewel de Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Reports altijd lovend is geweest over de Tesla Model S begint hun testmodel na bijna 25.000 kilometer gebreken te vertonen.

Een Tesla Model S in Amsterdam Zuid
C: David van der Mark

De Model S is 1 van de veiligste auto’s ooit getest en werd de hemel in geprezen door verschillende organisaties, maar naar nu blijkt is de auto niet feilloos.

Zo blijkt naar verloop van tijd de auto van de consumentenorganisatie problemen te vertonen met de deuren. Tesla loste de kwestie op door een software update door te voeren.

Andere problemen ontstonden met het bedieningsscherm van de Model S. Die leek opeens te crashen waardoor geen enkele functie van de auto nog beschikbaar was. Ook ontstond er een kraakgeluid in het dak boven de passagiersstoel.

Gratis ophalen en afleveren

Consumer Reports benadrukt hierbij wel dat als er problemen zijn met de Tesla een vertegenwoordiger van het bedrijf de auto ophaalt voor reparatie en gratis weer aflevert als het probleem is opgelost. In de tussentijd krijgt de klant een vervangingsauto.

Ook geven ze aan dat de problemen anekdotisch zijn en niet zijn bedoeld als harde testresultaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Ontvang de nieuwsbrief van Groene Courant!