Boze Chinese klant slaat Tesla kapot als protest

AMSTERDAM – Tesla heeft in China te maken gekregen met een klant die zijn ontevredenheid op erg agressieve wijze botvierde op de auto.

TeslaVolgens de Wall Street Journal nam Yu Xinquan een moersleutel en sloeg hij de ramen in van zijn nieuwe Tesla Model S.

Yu was kwaad nadat hij vond dat zijn Tesla niet snel genoeg werd geleverd. Bij de Tesla-winkel in Peking werd de auto kapot geslagen.

“Het is een protest tegen het bedrijf”, aldus Yu, een internetondernemer uit het noorden van China. “De arrogantie van Tesla maakte me kwaad.”

Problemen met leveringen

Volgens Yu verklaarde Tesla dat zijn auto binnen 6 weken zou arriveren, maar uiteindelijk duurde het veel langer.

Tesla kapot (breed)

Al eerder werd bekend dat Tesla problemen had met leveringen in China. Volgens Tesla-topman Elon Musk moest eerst een oplaadinfrastructuur worden opgezet en service centers worden gebouwd.

Musk had Yu en andere boze klanten al ontmoet en de topman verklaarde daarna dat het probleem was opgelost.

Het incident heeft veel aandacht gekregen in China zelf, een van de belangrijkere markten voor de toekomst voor Tesla.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Ontvang de nieuwsbrief van Groene Courant!