Hampshire Hotels gaat samenwerking aan met Taxi Electric

Hampshire Hotels en Taxi Electric hebben aangekondigd een samenwerking aan te gaan om de reis van hotelgasten volledig te verduurzamen. Gasten van alle Hampshire Hotels worden voortaan volledig elektrisch vervoerd bij taxiritten van en naar Schiphol.

Hierdoor compenseert Taxi Electric de CO2-uitstoot van de vlucht van Hampshire-gasten.

Hampshire Hotels zet al jaren in op het verduurzamen van zijn hotels en is in het bezit van het Green Key keurmerk.

De samenwerking beperkt zich niet tot Amsterdam of de Randstad. Chief executive officer van Hampshire Léon Dijkstra: ‘Ik ben met name erg tevreden dat we geen halve beloftes doen, maar dat deze service ook geldt voor gasten die vanaf Schiphol een taxi willen naar Zutphen, Groningen of zelfs Maastricht.’

Taxi Electric wil met deze samenwerking bijdragen aan een oplossing voor 3 kernproblemen in de taximarkt. Naast de uitstoot van taxivloten in de Randstad, zijn dit de betaling van commissies aan hotels en het ophalen van gasten op Schiphol. Waar het bij veel hotels gemeengoed is om commissies per rit te betalen aan het hotel of de conciërge, hebben Hampshire Hotels en Taxi Electric besloten dit bedrag te gebruiken om de uitstoot van de reis van de gast te compenseren.

Daarnaast wordt de service bij het ophalen van gasten op Schiphol verbeterd door ze pal voor de aankomsthal op te halen. Gasten kunnen direct na landing op hun smartphone zien waar hun chauffeur staat, inclusief naam en telefoonnummer van de betreffende chauffeur. Zo hoeven gasten nooit meer te zoeken op de luchthaven, maar worden ze snel opgepikt en naar het gewenste hotel gebracht tegen een vooraf betaald bedrag.

Ontvang de nieuwsbrief van Groene Courant!