Tesla en BMW vechten om gunst elektrische autokoper

3 Tesla-modellen en 2 BMW-modellen vechten momenteel om de gunst van de elektrische autokoper. Dit valt op te maken uit zoekopdrachten op Google in Nederland. Dit blijkt uit onderzoek dat is gedaan door onlinemarketingplatform SEMrush.

De Tesla model 3 staat aan kop en er werd 40.000 maal op deze term gezocht op Google in april 2018. De Tesla wordt gevolgd door de BMW i8, waarnaar ruim 27.000 keer werd gezocht.

Het bedrijf keek naar de zoekopdrachten van Nederlandse consumenten over de afgelopen 24 maanden. De Tesla model 3 is verreweg de populairste elektrische auto van Nederland. Deze relatief betaalbare Tesla staat volgens de onderzoekers op de wenslijst van veel Nederlanders, ondanks het feit dat leveringen in Nederland zijn uitgesteld tot 2019.

Nieuwkomer in de lijst is de nieuwe Nissan Leaf. De nieuwe generatie van deze auto is recentelijk geïntroduceerd. Zoekcijfers van deze nieuwe Nissan zijn er nog niet maar zullen zeker hun impact hebben voor de maand mei aldus SEMrush.

Een maandelijkse analyse van het aantal zoekopdrachten naar elektrische auto’s op Google laat zien dat dit groeit. In 2016 waren er rond de 18.000 zoekopdrachten per maand, de afgelopen maanden gemiddeld 30.000 zoekopdrachten per maand. (foto: TCA)

Ontvang de nieuwsbrief van Groene Courant!