Watertoren vangt water op uit de lucht

AMSTERDAM – Startup Warka Water heeft een toren ontwikkeld die water kan opvangen uit de lucht en zo plekken waar droogte heerst van water voorziet.

warka toren De toren bestaat uit een 9 meter hoog frame van bamboe of andere plantaardige materialen met een plastic gaas.

Hoewel het overdag gortdroog is, ontstaat er ‘s nachts vaak mist in woestijnachtige gebieden in Afrika. ’s Nachts condenseert de vochtige lucht tegen het net en rollen de druppels naar beneden in een reservoir. Per nacht zou wel 100 liter water kunnen worden opgevangen.

Computerberekeningen

“De lichtgewicht structuur is ontworpen met computerberekeningen, maar het kan ook worden gebouwd met lokale vaardigheden en materialen door dorpsbewoners”, aldus de ontwerpers, Arturo Vittori en Andrea Vogler.

De naam van de toren is ontleend aan een vijgeboom die voorkomt in Ethiopië en gedijt op het verschil in temperatuur tussen dag en nacht. Vooral in woestijnen kunnen er enorme temperatuurvariaties voorkomen.warka toren (breed)

Naast het brengen van water waar geen water is, mikken de uitvinders ook op het brengen van schoon water in gebieden met verontreiniging en het dichterbij brengen van water.

“Veel Ethiopische kinderen zijn per dag enkele uren kwijt aan het halen van water. Dit is tijd die ze ook kunnen investeren in meer productieve activiteiten en in onderwijs”, aldus Vittori. “Als we mensen iets kunnen geven om meer onafhankelijker te zijn, kunnen we ze misschien bevrijden van dit systeem.”

16 gedachten over “Watertoren vangt water op uit de lucht

  • 2 mei 2019 om 12:42
    Permalink

    What’s up, all the time i used to check weblog posts here in the early hours in the dawn, for the reason that i
    like to learn more and more.

  • 9 mei 2019 om 16:26
    Permalink

    Hello, I desire to subscribe for this web site to get newest updates, thus where can i do
    it please assist.

  • 11 mei 2019 om 20:19
    Permalink

    I do trust all the ideas you’ve presented in your post.
    They’re very convincing and will definitely work.
    Still, the posts are too short for starters. Could you please extend
    them a little from next time? Thanks for the post.

  • 24 mei 2019 om 18:03
    Permalink

    I got this website from my friend who informed me
    concerning this web site and now this time I am browsing this website and reading very informative
    articles at this time.

  • 25 mei 2019 om 08:32
    Permalink

    What’s up everyone, it’s my first pay a visit at this site, and piece of writing is actually
    fruitful in support of me, keep up posting these types of posts.

  • 7 juni 2019 om 18:39
    Permalink

    Hi there to every one, the contents present at this site are really amazing for people experience,
    well, keep up the nice work fellows.

  • 14 juni 2019 om 16:40
    Permalink

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great.

    I do not know who you are but definitely you are
    going to a famous blogger if you aren’t already ;) Cheers!

  • 29 juni 2019 om 06:12
    Permalink

    Hello to every one, the contents existing at this website
    are genuinely remarkable for people knowledge, well, keep
    up the nice work fellows.

  • 11 juli 2019 om 01:49
    Permalink

    Hiya! I know this is kinda off topic nevertheless I’d figured I’d ask.

    Would you be interested in exchanging links or maybe guest
    writing a blog article or vice-versa? My site addresses a lot of the same topics as yours and I believe we could greatly benefit
    from each other. If you happen to be interested feel free to send me an email.
    I look forward to hearing from you! Awesome blog
    by the way!

  • 17 juli 2019 om 06:09
    Permalink

    whoah this blog is fantastic i love studying your articles.
    Stay up the great work! You understand, lots of
    people are looking around for this info, you can help them greatly.

  • 17 juli 2019 om 22:57
    Permalink

    hello!,I love your writing very a lot! percentage we be in contact extra approximately your
    article on AOL? I require an expert in this area to resolve my problem.
    May be that is you! Looking forward to look you.

  • 18 juli 2019 om 12:09
    Permalink

    Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s truly informative.

    I am going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future.
    Many people will be benefited from your writing. Cheers!

  • 19 juli 2019 om 01:15
    Permalink

    I feel that is among the such a lot important info for
    me. And i’m satisfied reading your article. But should remark on some normal issues, The website taste is great, the articles is in reality excellent : D.
    Good process, cheers