Nuon verandert naam in Vattenfall

Magnus Hall, chief executive officer van Vattenfall, en Nuon-directeur Peter Smink hebben bekendgemaakt dat Nuon zijn naam zal veranderen in de naam van het moederbedrijf Vattenfall. Nuon, dat al bijna 10 jaar onderdeel is van het Zweedse Vattenfall, zal als merk geleidelijk uit de markt verdwijnen. Voor de herkenbaarheid worden Nuon en Vattenfall voorlopig naast elkaar gebruikt.

Vattenfall heeft zichzelf als doel gesteld om fossielvrij leven mogelijk te maken binnen één generatie. Om dat breed te kunnen benaderen, over de verschillende landen heen waar Vattenfall actief is, is ervoor gekozen om Nuon en Vattenfall te verenigen in één naam. Magnus Hall: ‘Met één naam en één boodschap zijn we strategisch en financieel effectiever.’

Peter Smink: ‘Klimaatverandering en het tegengaan ervan hebben nog nooit zó hoog op de agenda gestaan. De recentelijk geformuleerde ambitie van Vattenfall om fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk te maken, sluit daar naadloos op aan. Daarbij zijn de schaalvoordelen en de deskundigheid van Vattenfall essentieel. Een voorbeeld: volgend jaar zijn wij al 10 jaar actief op het gebied van elektrisch vervoer in Nederland. In 2009 stapten we als Nuon in een nieuwe markt en inmiddels zijn we uitgegroeid tot marktleider. Dankzij de expertise van Vattenfall zijn we met onze recente overeenkomst met McDonald’s nu ook actief op de snellaadmarkt in Nederland, waardoor elektrisch rijden voor een heel groot publiek binnen bereik komt. En nu gaan we er, als één Vattenfall, voor zorgen dat onze klanten emissievrij binnen Noordwest-Europa kunnen reizen.’ (foto: Nuon)

Ontvang de nieuwsbrief van Groene Courant!