Subsidieloos Spaans zonnepark krijgt 250 MW vermogen

AMSTERDAM – In het Noordwesten van de Spaanse regio Cádiz ontwikkelt energiemaatschappij Tentusol momenteel een zonnepark van 250 megawatt. Het park wordt compleet zonder subsidie gefinancierd.

Een zonnepark van Power OneDe kosten voor de bouw van het park zijn geraamd op 275 miljoen euro. De bouw zal 2 tot 3 jaar duren en verdeeld worden in vijf fases van ieder 50 megawatt.

Het zonne-energieproject zal uiteindelijk uit 90.0000 PV-panelen bestaan en 800 hectare beslaan, hiermee kan 420.000 megawattuur per jaar mee worden opgewekt, genoeg om 117.000 huishoudens in de regio van stroom te kunnen voorzien.

De bouw brengt ook werkgelegenheid met zich mee – zo’n 538 tijdelijke arbeidsplaatsen tijdens de bouw en nog eens 60 tot 100 wanneer het park operationeel is.

Gerelateerde artikelen 

Foto copyright: Windwärts Energie GmbH

12 gedachten over “Subsidieloos Spaans zonnepark krijgt 250 MW vermogen

  • 15 oktober 2018 om 01:18
    Permalink

    住宅樓宇按揭. 住宅樓宇按揭服務適用於購買一、二手物業或轉按,加上靈活彈性的還款期,全面滿足不同客戶的資金需要。 服務要點. 適用於一、二手物業或轉按,切合 …

  • 17 oktober 2018 om 06:21
    Permalink

    DR.WU 達爾膚醫美保養系列 【膠囊面膜系列】Y型頸顏膠囊面膜的商品介紹 DR.WU 達爾膚醫美保養系列,膠囊面膜系列,Y型頸顏膠囊面膜

  • 18 oktober 2018 om 08:45
    Permalink

    提供生活日常中的防曬護理,抗氧化及提供完美的遮瑕,也可以做為妝前打底。

  • 18 oktober 2018 om 20:03
    Permalink

    雷公根 – 加強肌膚保護能力,修護肌膚 – CLARINS Centella Asiatica: 非洲 – 雷公根 nom –> 第站: 馬達加斯加 加強肌膚保護能力修護肌膚 名稱: 雷公根 學名: Centella asiatica 地點: 馬達加斯加、印尼 類別: 香草 使用部位: 土壤之上的部份 –> 俗稱「老虎草」……

  • 20 oktober 2018 om 11:34
    Permalink

    促進療程後的傷口癒合 – 名馬國際Regal Mark Int´l (H.K.) Co Ltd 促進療程後的傷口癒合 – 名馬國際Regal Mark Int´l (H.K.) Co Ltd

  • 10 november 2018 om 04:00
    Permalink

    So, once again for Walter Smith, a championship race comes down to a patch of turf he has known since he wore his white boots there in the 1970s: Tannadice. Deja blue for Smith: Nervous win over Dons secures title decider at Tannadice again

  • 19 november 2018 om 16:25
    Permalink

    Ian Holloway has called on the football authorities to provide support for young players to stop them from going down the same pathway as Paul Gascoigne. We can’t let players fall like Gazza, says Holloway as Palace boss admits he cried during TV documentary on troubled star

  • 21 september 2019 om 11:52
    Permalink

    wccehwruwo,Hi there, just wanted to say, I liked this article. It was helpful. Keep on posting! I LOve your Blog!

  • 22 september 2019 om 04:12
    Permalink

    qoohvnimo,Game Killer Apk Download Latest Version for Android (No Ad) .Guess not because Game killer full version app is not available on Play store.I LOve your Blog!

  • 22 september 2019 om 21:17
    Permalink

    wxefoinse,Thanks for sharing this recipe with us!!I LOve your Blog!

  • 2 december 2019 om 09:12
    Permalink

    Do you mind if I quote a few of your posts as long as
    I provide credit and sources back to your webpage? My website is in the exact same niche as
    yours and my users would really benefit from some of the information you present here.
    Please let me know if this ok with you. Thank you!